Samboliv måste vara jobbigt

Nej, usch jag är inte speciellt sugen på att flytta ihop med någon. Så att man ska kunna förstöra ett förhållande/en vänskap för att man går varandra på nerverna. Jag tänkte ta mina föräldrar, eller min mamma och hennes man, som exempel:
Visserligen är de båda perfektionister vad gäller städning... Men när det kommer till att de flyttar om varandras ordning i kylskåpet så blir jag helt vansinnig. Idag var det livlig diskussion om ifall apelsinerna borde ligga i kylskåpet eller inte. Många gånger funderar jag på om deras skilsmässa ligger nära till hands efter sådana diskussioner.

Jag kanske är omogen att jag tänker så - vuxna människor skiljer sig inte för att de inte kan komma överens om salsasåsen ska stå i dörren eller på tredje hyllan.
Men ändå - sådana diskussioner måste ju tära på tålamodet? Eller? Jag skulle inte orka ha diskussioner om apelsiner i kylskåpet. Nej. 

Kommentarer
Postat av: Sara

Hejhej. jag måste faktiskt säga emot dig på denna åsikten! Du säger att du aldrig skulle vilja förstöra en vänskap eller ett förhållande pga att man går varandra på närverna.. om man tycker om varandra så gör man ju inte de. och sedan har man ju ett liv utanför pojkvännen/vännen också.. träning/skola/jobb/andra vänner/hobby mm. Och om man har ett förhållande och bor ihop med personen så är man nog såpass mogna så man inte bråkar om apelsiner =) ville bara ge dig min åsikt såhär klockan halv 3 på natten haha. kram på dig.

2009-02-20 @ 02:30:46
URL: http://sarabratli.blogg.se/
Postat av: Sanne

Man lär sig kompromissa med tiden, får jag som jag vill ibland, ja, då kan min sambo få som han vill nästa gång! Känns lite tufft i början, men det går faktiskt :) Jag ångrar aldrig att jag flyttade hemifrån för att prova på (student) sambolivet!

2009-02-22 @ 00:45:25
URL: http://sannelovesjoel.blogg.se/
Postat av: Lona

haha visst kan de vara jobbigt, men också mysigt.

men liksom de jag och min kille bråkar om är också sådär patetiska saker fattar inte varför :S haah

2009-02-23 @ 14:40:19
URL: http://lonatrogen.blogg.se/
Postat av: ge

Var vänlig läs ovan innan du kommenterar!

jajaja, Jag känner igen dina idéer , en gång tänkt jág likadant, men vet du en saker, Jag har lärde mig att kompromissa, vissa saker kan en bättre än andra. Och det är bra att diskutera, men man ska inte göra stor saker från lite , för att det kommer att finnas viktiga saker att diskutera. Och det är som du själv ansåg att när man är mogen man tänker anorlunda , det är bara ge tid för sig själv och tänkar efter och förstått att det är inte fel att be ursäkt eller acepterra annan åsikter. Vi är i olika nivå och det är så mellan man och kvinnan. Men det är bra att visa hur man är , för att sen ingen kör på andra utan att fråga före. Kommer ihåg alla har sina brister.Lycka till och mycket tålamod

2009-03-01 @ 10:01:21
URL: http://livirorelse.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0