Jag + tåg = dålig kombination

Skrivet 09.30 14/2

Jag var ganska nervös för att resa all by myself, främst för att jag tycker det är obehagligt när man ska passa tider, ha rätt biljetter etc. (Allt måste ju följas, tider, tänk om jag kollat fel, tagit fel tåg, glömt min biljett, eller tänk om min biljett inte funkar). När jag hade sovit en stund på tåget (ha! jag kunde sova, spanskaboken gled ner ganska så fort igen) var vi framme i soliga Katrineholm. Vi stod still. Vi var försenade, tåget var försenat. Jag skulle bli mer sen än vad jag redan var.
15 minuter senare och vi har inte rört oss ur fläcken. Tekniskt fel ropar de i mikrofonen, och alla som vill påskynda resan till Stockholm, känner att de har bråttom, ska byta tåg.
Panik. I mängder. Och det var inte bara jag som hade detta - nej, hela x2000 från Göteborg fick storslagen panik. Så istället fick jag hoppa på ett långsamt SJ-tåg i Katrineholm, och ska jag vara ärlig så känner jag mig ganska illa till mods. Inga pengar på mobilen har jag heller. Men Pressbyrån måste väl finnas på T-centralen?

Jag fick till ett kort på landskapet utanför, by the way.

PS. Jag blev av med krutkärring-med-vidrig-parfym-#1 och krutkärring-med-vidrig-parfym-#2 och även gubben som pratade med sig själv.
PPS. Istället fick jag en tågraggare med bredaste göteborskan i världen.
PPPS. Jag tror att han försöker skaffa sig vänner (inte så ovanligt i LUF-sammanhang...) eller så raggar han. Illa till mods är en underdrift.
PPPPS. Aha... han är full. Ännu bättre..
Trackback
RSS 2.0