Göteborg - Stockholm

Skrivet 14/2 07.02

Det är då tur att jag har med mig min bloggbok överallt, annars hade ju inte ni fått ta del av alla de roliga detaljerna som förgyller min vardag. Såhär ser vagn tre ut:



Krutkärring-med-vidrig-parfym-#1 började efter 20 minuters åkande att pilla mig i håret. Att bli det är nog det bästa som finns, fast det är lite läskigt när det är en dam på 70 bast som har jeans, högklackat, vitblonderat hår, pälsväst och sjukt konstiga, men i hennes ögon säkert moderna, smycken. "Med lite socker i botten" höll jag på att skriva, men jag menade ju "som grädde på moset"... Ja, som grädde på moset känner jag inte denna kvinna/dam/tant. Så det blev helt enkelt ganska obehagligt.

Jag har upptäckt att solen går upp tidigt - 07.20 är det jätteljust jämns med järnvägen - och jag önskar att a) jag hade suttit vid fönstret alternativt b) jag hade suttit själv. Då hade jag kunnat ta några fina kort på landskapet utanför.
Jag trodde ju att jag skulle sova större delen av tiden här, men det är inte riktigt min grej att sova på tåg. Så nu åker spanskaboken upp - yes, ni såg rätt - jag ska plugga spanska 07.24 en lördagmorgon. Yay.
Trackback
RSS 2.0