Bild i texten

Idag ska jag lära er hur man lägger in en bild i en text. Som såhär:



Börja med att öppna din bild, som du vill klistra in i texten, och gör ett nytt dokument, som är vitt. Lägg till en text som är hyfsat tjock, annars kommer inte bilden synas så bra. Det gör den inte i min heller, om jag ska vara ärlig, det är ett för långt ord, och för mycket i bilden som jag vill ska finnas med, men ni får dras med det.
Hur som helst, öppna din bild, gör ett nytt dokument, gör ett textlager som är tjockt. Gå in på bilden, tryck på Ctrl+A, så att du markerar hela bilden! Kopiera sedan genom att trycka på Control+C.



Här har jag markerat hela den bilden som jag vill ha med i min text. (Tagen från Deviantart.com)
Nu är det dags att markera textlagret. Det gör du genom att hålla in Control, och samtidigt klicka på lagret i lagerpaletten. Om du håller inne Control, så vänta dra över lagret i lagerpaletten tills det blir som en liten markeringsram framför handen. När du ser den så klickar du, och voíla, ditt lager har markerats.



Kommer du ihåg att du kopierade lagret tidigare? Nu ska du klistra in det, men det gör du genom att trycka på Redigera>Klistra in i. Kortkommando - Shift+Ctrl+V.



Nu ska din bild ha hamnat i texten, och nu är det bara att flytta runt bilden så att den passar, kanske göra den mindre (omforma fritt - ctrl+t).



Kommentarer
Postat av: sarah

dagens "att-göra" hahaha !

perfekt, SKITsnygg bild också, är dte en standard bild i ngt prpgram eller ;)?

2009-02-07 @ 15:59:23
URL: http://ssommar.blogg.se/
Postat av: jossan

Vad är lagerpalett??

2010-01-26 @ 20:01:03
URL: http://radiobilar.blogg.se/
Postat av: emma

så sjukt bra blogg har du , tack för alla ps tips!

2010-01-28 @ 18:37:14
URL: http://emmanoren.se
Postat av: fredrika

hello! :D vill verkligen kunna göra sånna här men det funkar inte :S skulle inte du kunna göra en video eller nåt? om du har tid... puss

2010-06-07 @ 17:11:14
URL: http://jevrells.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0