Allting har en förklaring

Jag tror att allting, allt som händer, har en förklaring. Det enda som behövs är ett slut. Man kan inte svara på något så länge det pågår. Alltså - mänskligheten, meningen med livet har ingen förklaring, för det är ännu inte avklarat.
Vi är människor. Människor som från början var djur. Djur som från början var organismer. Vart kom organismerna ifrån? Jo, de kom från solen och från vattnet, och av alla grundämnen som flyger omkring ute i rymden.
Men universum är inte slut. Därför finns det ingen förklaring till det just nu. Det finns en förklaring när det är klart.

Big Bang skapade jorden, solen och vattnet. Förklaringen till Big Bang är enkel; det finns inget utanför universum och det finns inget innan Big Bang. Det är förklaringen till det. Och jag nöjer mig med den förklaringen.

Jag ville bara berätta detta. För jag tror att det är så det är.
Dock respekterar jag att andra inte tror som jag. Men det känns meningslöst för mig ifall saker och ting inte skulle ha en förklaring.


Kommentarer
Postat av: Fina

vilken fin bild :)

2009-02-12 @ 19:59:48
URL: http://www.metrobloggen.se/fina

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0