Snyggast.se är ett skämt

Var inne på bilddagboken nu och såg till min förfäran att på senast uppladdade MMS var den en tjej som hade tagit i endast bh och strintrosor. Om jag ska vara ärlig så förstår jag inte riktigt vitsen med allt det där...
Det var någon gång i sjuan, i min värsta fjortisperiod (ni kan inte förstå...) som jag skaffade mig snyggast och laddade upp lite väl urringade bilder. Men jag tog bort dem för det var ju bara massa gubbar i trettioårsåldern som höll på. Okej, det var inte hela sanningen - min kompis sa det till massa i klassen och det blev pinsamt. Fattar nu inte varför jag gjorde det, eller jo, jag ville ju säkert ha uppmärksamhet.

Men i alla fall. Så var det massor med killar som hade kommenterat på denna tjejens bild på bilddagboken att hon var sexig och massa sånt.. Och att de skulle adda henne och att hon borde lägga upp det på snyggast.
Så för ovanlighetens skull så fick jag för mig att jag ändå skulle gå in och kolla på snyggast.se. Vilket jag gjorde. Och jag kollade top 20 tjejer. Vad hade jag förväntat mig? Påklädda tjejer? Eh, jag hade hoppats på det.
Jag har själv ganska stora bröst, men varför tycker folk att det är kul att få dem att se ännu större och plastigare ut, ta ett camfoto där de ser ut som att man har två extra halsar, och lägga ut det på snyggast?
Antagligen så är det ju för uppmärksamheten, det var det ju för mig där för 4 år sedan.
Men inte nog med det. Det är liksom 15-åriga tjejer, som visserligen ser ut att vara 18-19, men tänk vad de kan råka ut för.
Nej, det där med bekräftelse (ja, jag har varit en av de som ständigt sökt, men nu har jag slutat med det, för jag vet hur det kan sluta på andra sätt)... Jag vet inte ens vad jag ska skriva. Jag tycker det är förnedrande för det kvinnliga könet. Och jag är inte en såndär "vi-ska-sluta-raka-benen-och-under-armarna-feminist" eller så på något sätt - alla får använda sin kropp till vad de vill. Men när man ser att varenda bild på snyggast som visar lite hud har minst 7.0, när jättesöta tjejer som bara har tagit kort på sitt ansikte har 3.0, ja då får jag mig en tankeställare.

Tjejer, ni har mer värdighet än så!
Men som jag sa, så tycker jag att alla får ha sin kropp och göra vad de vill med den. Men det är ovärt på något sätt. Enligt mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0