Middagskväll

Efter lunchen åkte vi till Tanger outlet. Det var väl inte världens bäst outlet, men det fanns lite grann. Jag shoppade lite på Walmart som låg bredvid. Hann inte på Tanger, hade bara 20 minuter där. Men vi lär ju åka till någon annan outlet i veckan.



Det här shoppade jag idag - Paris Hilton Can Can, tre diadem, rosetter att limma på diademen, sovset, fotoalbum till pappa i julklapp (ett om mig och ett om min lillebror) och lite cupcakesaker. Det ska minsann bli cupcakebakande när jag kommer hem. Det blev sprits och glasyrsmaker, tror inte de är så goda, men det är roligt. Cupcakes är ju mest för att det ska se bra ut, eller hur?


När vi kom hem var det snabba ryck att byta till något snyggt (i mitt fall - stickad grå klänning, calvin kleinpumps och strumpbyxor) så åkte vi hem till Carina och Gunnar, ett medelålderspar som bor här i Charleston. Men ni hör ju på namnen att de kommer från Sverige. Åh, de var så sjukt trevliga, jag hade det jättekul och pratade massor med Carina.
Hon var så skön, med sin rosa Ralph Lauren-skjorta (sådan som jag köpte i NY), urtvättade jeans och UGG's.
Hon pratade mycket om golf och sådant, som inte jag förstod, men en del om Annika Sörenstam. Hon är jättestor här i USA, som ni säkert vet. Inte riktigt lika omtyckt i Sverige dock. Vilket jag kan förstå. I maj hade hon nämligen en tävling här på Rivertowne, alltså området där vi bor. Vi bor ju liksom på en golfbana kan man säga, 15:e hålet ligger precis utanför fönstret.
Annika Sörenstam var alltså värdinna för denna tävling och hon hade varit såå dryg mot Carina, att till och med hennes vänner, amerikanska vänner, hade reagerat på hur kall hon var. Carina var jättebesviken för att Annika knappt hade hälsat. Jag menar, Carina pratar ju svenska så då kan man ju bli lite nyfiken, lilla lilla Sverige, också möts de här på Rivertowne. Om ni förstår hur Carina menar.
Jag gjorde det i alla fall. Och Annika Sörenstam lät som en arrogant en. Men jag vet inte, för jag har ju inte träffat henne, men tydligen är det många som tycker detta...
Sedan försökte jag förklara hur jag tjänar några slantar då och då här på bloggen, och om bloggande över huvud taget. Carina åker typ bara till Sverige två veckor om året, så hon vet inte så mycket om det svenska samhället. Jag förklarade om bloggar och Blondinbella och sådant. Så nu ska hon kolla in min blogg. Yay.

However, det var jättetrevligt. Nu sitter vi här och kollar på någon wierdofilm på MTV. God natt på er alla!
Trackback
RSS 2.0