Våldtäkter

Ett spännande, eller intressant ämne, tycker ni inte?
Jag tycker det är hemskt intressant. Och ni får ju inte missuppfatta mig nu - jag tycker ju inte att det är roligt med våldtäkter eller så, men det är intressant hur samhället ser på det. Och hur kvinnor och flickor missbrukar det, men även hur de försöker dölja det. Jag förstår att man kan känna sig smutsig. Eller nej. Jag förstår inte för jag har aldrig varit i den situationen. Men jag tror att jag kan föreställa mig. Men det blir inte bättre av att man mörkar det. Det tror inte jag. Han kanske gör om det, och fler kvinnor och tjejer där ute får känna samma känsla. Det tror jag på!

Idag tänkte jag på det här med korta kjolar och våldtäkter. Så fort en tjej har utmanande klädsel är det ju okej att våldta henne. Visst är det? Hon ber ju om det, eller hur?
Skitsnack!
Så när vi är på stranden, och alla har "utmanande klädsel" slash ingen klädsel alls förutom tre tygbitar på kroppen - ja men då skriker ju kvinnorna bara efter det - eller hur är det?
Nej, man ber inte om att bli våldtagen. Det finns säkert de som vill bli våldtagna, sådana där S&M-folk.
Men man kan inte döma en äckelgubbe till 1 år efter en våldtäkt därför att tjejen var berusad eller inte hade jeans och en tjocktröja. Vi tjejer ska få ha på oss precis vad vi vill utan att behöva utstå sådant!

En i min släkt jobbar som ambulansförare här i Göteborg och för ett tag sedan hämtade hon upp en flicka som blivit våldtagen av en taxichaufför. Denne våldtog senare en annan flicka från Hisingen, men hon lyckades identifiera honom. När min släkting då skulle vittna så vägrade hon säga vad flickan hon hämtat upp hade för promillehalt i blodet och klädsel. Det är faktiskt inte relevant om man är påverkad eller har lite kläder - ett nej är ett nej.

Jag förstår mig inte på sånt här. Ni måste hålla med om att det främst är män som våldtar, men att kvinnor gör det också, det vet jag mycket väl. Men varför? Varför? Varför händer detta?
Åh, snälla förklara för mig.

Det här med våltäkter är ett sådant brett ämne och jag skulle kunna skriva hur långt och länge som helst, men jag känner att jag sätter punkt här. För denna gång.


Kommentarer
Postat av: Elina Aasa

Håller verkligen med dig, allt stämmer till hundra!

2008-12-19 @ 20:05:06
URL: http://eaasa.blogg.se/
Postat av: Pappsen

Jag håller oxå med dig. Och jag tror att majoriteten av alla svenskar gör det med, men.....

Juridik handlar ju inte alltid om rätt och fel. Jag vet ju vad jag skulle göra om någon begick övergrepp mot mina barn. Det skulle bli väldigt jobbigt för den personen.

Ha det gott

Pappsen

2008-12-20 @ 21:15:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0