Blondinbella - inte alls som jag trodde



Nästan alltid när Isabella dyker upp i TV-rutan sitter jag bänkad, annars tittar jag på youtube . Jag har även sett varenda film som hon har lagt upp på sin youtube-channel, och läst hela hennes blogg. Varför? Jo, därför att jag tycker att hon är vacker, duktig, ambitiös och smart. Jag bortser från alla hennes dumma kommentarer som hon ibland kläcker ur sig, för allt som är bra väger upp det som är dåligt.
Men igår när jag skulle sova så insåg jag att jag har ett ideal-Blondinbella (så som jag föreställer mig henne, och så som jag tror att hon är) men real-Blondinbella finns ju såklart - den hon egentligen och faktiskt är.
Min bild av henne är att hon är allt det där jag sa innan men också att hon är himla säker på sig själv, är duktig på att prata, har fantastisk hy och... Jag kan göra listan lång!
Men hon är och har inte allt det där, kom jag på igår. Jag trodde och föreställde mig henne verkligen som något slags Supergirl, som inte brydde sig det minsta om vad omgivningen tyckte om henne och hennes åsikter och inte tog åt sig. Men hon gråter varje dag, antagligen för att hon får utstå så mycket.
Men som sagt - Blondinbella är inte vad jag trodde att hon var. För i hennes första avsnitt av sin TV-dagbok ger hon mig en tankeställare:
- Hon flackar med blicken
- Går konstigt på grund av den hårda koncentrationen (hon ska ju vara sig själv, och bara vara som hon brukar)
- Pratar oerhört tillgjort och allt låter inövat.

Och nu när jag tänker tillbaka på alla TV-tillfällen jag har sett med henne så förstår jag att hon är inte så säker som hon vill vara med massa människor runt sig. Jag klandrar henne inte, för det är inte många som är så självsäkra som jag har trott att hon har varit. Men jag menar bara att hon nog inte är som jag trodde.
I Extra Extra ser hon ut som en rädd kanin och skrattar hela tiden nervöst. På inslaget i faddergalan ser man att hennes hud inte är helt perfekt.
Och vet ni vad? Samtidigt som jag är lite besviken - jag har ju alltid trott att hon har varit sådär självsäker och sett upp till henne för det - så är jag lättad. För hon är ingen superkvinna!

Dock kommer inget av detta förändra att jag läser hennes blogg varenda dag, och jag kommer fortfarande se upp till henne. För hon är duktig ändå!

Kommentarer
Postat av: Therese

hej hej. Behöver du julklappstips så finns det på min blogg :)

Prenumerera gärna!



Ha d gott!

2008-12-16 @ 16:26:26
URL: http://onlythereseolsson.blogg.se/
Postat av: Your dream closet

va har inte du en systemkamera redan? Oj det hade jag ingen aning om, det var därför jag frågade för jag trodde du hade systemkamera. Du är riktigt duktig på att fota måste jag säga :)

2008-12-16 @ 18:37:03
URL: http://yourdreamcloset.blogg.se/
Postat av: Your dream closet

jag håller helt med dig, jag är själv ett stort fan av Isabella Löwengrip. Jag tycker hon är väldigt ambitös och trots att många hatar henne så tycker jag hon förtjänar all uppmärksamhet. Till skillnad från alla andra blondiner (rosing, silverstedt, gynning osv osv.) så har ju faktiskt blondinbella blivit känd för något annat än stora bröst och blont hår. Hon har jobbat sig upp och blivit känd helt själ =)

2008-12-16 @ 18:38:21
URL: http://yourdreamcloset.blogg.se/
Postat av: E M I N A

heeej! xD

Såg att du fixat http://sveaj.blogg.se/ ' blogg ..

den var jätte fin, din blogg är oxo jätte fin. Svea ska försöka hjälpa mig med min blggg men är inte säker att den blir lika fin som hennes. men i så fall skulle man kunna ta kontakt med dig isf? eftersom jag älskar din blogg den är så grymt underbar!



Men förhoppningsis så fixar svea allt och jag skipper vara till besvär :)

Litar på att hon gör ett bra jobb :)

ska bevaka din blogg med blogglovin ^^ hehe..

2008-12-16 @ 18:48:34
URL: http://eminajakupovic.blogg.se/
Postat av: Your dream closet

jo och jag menar jämför man blondinbella nu med för 1år sen så har hon ju mognat otroligt mycket ! har nog bara läst henne sblogg i typ 9 månader kansk, men jag gillar henne mer och mer. Hon är riktigt duktig, önskar att jag själv var sådär ambitiös :P

2008-12-16 @ 20:57:28
URL: http://yourdreamcloset.blogg.se/
Postat av: E M I N A

yes, har redan kollat igenom nästan hela din blogg. En fin blogg är rolig att läsa :)

2008-12-16 @ 21:16:56
URL: http://eminajakupovic.blogg.se/
Postat av: Maya&Maximilians mamma

Tack snälla för hjälpen! Nu vet jag äntligen hur jag ska lägga in dem:) Det var en jättebra sida!

Ha en bra kväll!

2008-12-16 @ 21:19:14
URL: http://stilettklackarochbarnvagn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0